VYBRANÉ SEMINÁŘE
10:40 - 11:20 | Vizuální programování, které baví učitele i žáky
Praktický workshop se stavebnicí SAM Labs, na kterém si účastníci vyzkouší práci s bezdrátovými programovatelnými bloky. Ukážeme si úlohy vhodné pro všechny věkové skupiny. Rozjedeme autíčko ovládané z tabletu (MŠ a ZŠ), vytvoříme program založený na vizuálních blocích (ZŠ) a sestavíme i jednoduchý prográmek v jazyce Blockly (ZŠ a SŠ). Společnost SAM Labs je jedním z výrazných představitelů koncepce STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts a Mathematics), která přispívá ke zvyšování dovedností a kompetencí žáků v 21. století.
Jakub Novotný, AKTIVNÍ TŘÍDA SAM LABS
11:35 - 12:15 | Od ryzí „Science“ k opravdovému „STEAM“ s pomůckami PASCO
Jako ukázka dalšího vývoje systému PASCO od čistého “Science” přístupu” k přístupu “Technology and Engineering” bude provedena demonstrace propojení měřícího systému a kódování (programování). Několik příkladů jednoduchých prográmků v jazyce Blockly, integrovaného v softwarech SPARKvue a Capstone, demonstruje, kterak se dá dat senzorů PASCO využít coby vstupů do funkčního algoritmu, který ovládá PASCO výstupní zařízení (např. automatizovaný pohyb vozíčku SmartCart nebo periferie //code.Node). Naznačíme skutečnost, že „měření s PASCO senzory“ se nemusí vždy realizovat pouze v hodinách F, CH, BIO, že “programování” se nemusí vždy odehrávat pouze v hodinách informatiky, a možnost, kterak by mohla vypadat “jiná” výuky technické výchovy!
Miroslav Staněk, AKTIVNÍ TŘÍDA PASCO
12:30 - 13:10 | Interaktivní dotyková obrazovka jako centrum komunikace mezi učitelem a žáky
Na semináři se zaměříme na ukázky kombinace frontální výuky a individuální práce žáků. Ukážeme si, v čem se liší výuka na interaktivní tabuli a dotykové obrazovce. Ukážeme si, jak udělat z bílé tabule zelenou, jak přidat notovou osnovu, jak pozvat k obrazovce více žáků najednou, jak vložit obrázek z internetu, jak vylosovat, kdo půjde k tabuli. Následně si s tablety v ruce si vyzkoušíte, jak lze jednoduše zapojit žáky do výuky či jak využít metodu formativního testování. Prostě si budeme trochu hrát a trochu učit.
Tomáš Pravda, Pavel Borovička, AKTIVNÍ TŘÍDA PROMETHEAN
Kompletní program najdete na www.inovacevevyuce.cz
Těšíme se na viděnou!
Tým Aktivní třídy.