Přednášky
9:00– 9:30 Vane vítr, rozviňme plachty!
Prý se díky technologiím rychle mění svět a škola na to není schopna reagovat, zamyšlení nad pravdivostí rozšířeného klišé. Splnila se vize digitalizace školního prostředí pro rok 2020? Co přinese změna RVP a jaké budou vyhlídky do dalšího desetiletí? Jak od akademických proklamací dojít k jejich konkrétnímu naplnění? Filosoficko-historicko-metodologický exkurz.
Ing. Mgr. Miroslav Staněk, Ph.D.
9:30 – 10:30 Co pozitivního nám tento vítr přináší do škol?
Příklady dobré praxe, jak je možné s využitím dostupných prostředků, inovovat výuku, rozvíjet klíčové kompetence žáků.
AV MEDIA, BOXED, PROFIMEDIA, Microsoft
10:30 – 10:45 Jeďte s větrem v zádech!
Jak získat potřebné finance a další zdroje. Svezte se na šablonových projektech. Proč se nebát investičních projektů. Další zdroje financování.
Ing. Luděk Heinz
Semináře
11:00 – 11:30 Individualizujeme výuku. Interaktivní dotykový panel v rukou učitele – tablety v rukou žáků.
Jedna dotyková obrazovka dokáže nahradit interaktivní tabuli, projektor i počítač. Na workshopu se zaměříme na individuální práci žáků využívajících tablet jako nenahraditelnou výukovou pomůcku. Tato aktivita je základem při naplňování šablony s názvem “Využití ICT ve vzdělávání”. Představíme si výukové nástroje dotykové panelu, a to bez připojeného počítače. S tablety v ruce si vyzkoušíte, jak lze žáky vtáhnout do výuky a zároveň individualizovat tempo jejich práce. Ukážeme si činnosti jako posílání otázek, testů, doplňování cvičení, aktivizující hotové aktivity apod. Na závěr neopomeneme představit složení našeho komplexního řešení, které můžete výhodně financovat že Šablon II či jiných projektových zdrojů.
11:45 – 12:15 Pokusme se o pokusy! Badatelské, žákovské experimenty nepatří jen do „laborek“.
Účastníci workshopu se sami vrátí zpět do školních lavic. V roli žáků si budou moci sami vyzkoušet, jak by se dnes ve třídě učili o pojmech jako např. „vztlaková síla“, „barometrický tlak“ či „kyselost a zásaditost“. Průvodcem v poznávacím procesu jim vedle učitele ve třídě bude také tablet na lavici. Všechny fyzikální, chemické i biologické pojmy, se kterými se bude v hodině konceptuálně pracovat, si budou moci „osahat“ pomocí reálných pokusů sledovaných za přispění nejnovějších informačních technologií a měřicích senzorů. Na závěr neopomeneme představit složení našeho komplexního řešení, které můžete výhodně financovat že Šablon II či jiných projektových zdrojů.
12:30 – 13:00 Co je to ten „kóding“? Informatické myšlení jinak. Jednoduše.
Zdá se, že všechna technika kolem nás, se nás najednou snaží „přechytračit“. Chytré jsou telefony, televize, ledničky, zásuvky, auta, celé domácnosti… Prý to najednou máme učit ve škole a vůbec z toho nejme moudří. Jaký je ale obecný jazyk nově vznikajícího světa? Musíme „umět slovíčka“ Pythonu, C++, JAVY (nebo byť jen Scratch) na to, abychom principu řeči strojů porozuměli? Workhshop představí tak trochu jiný přístup k pohledu na informatické myšlení. Zkusíme si na něm vytvořit řetězec logických instrukcí, bez jakékoli předchozí „znalosti programování“. A přesto si hned po první hodině dokážeme představit, jak např. může fungovat automatizovaný systém senzorů a aktorů v chytré domácnosti. Přijďte a zkuste si sami vytvořit „chytré rolety“ či „chytrý zvonek“… Možná z toho sami pak budete „chytřejší“… Na závěr neopomeneme představit složení našeho komplexního řešení, které můžete výhodně financovat že Šablon II či jiných projektových zdrojů.
Kompletní program najdete na www.inovacevevyuce.cz
Těšíme se na viděnou!